Thursday, June 14, 2007

inside joke

Ok, you'll probably only appreciate this post if you're a HR major. Then again, I'm sure if you did LTB or MPW you'll probably also have heard of it - Maslow's Hierarchy of Needs. And for today's insider's joke, I present to the Maslow's Hierarchy of Needs... IN CHINESE!!!

(Abraham Maslow,1908~1970) 马斯洛是美国著名社会心理学家。在他一生中,最为光辉的一页就是提出了人类“五大需要层次”理论。

马斯洛认为,人类需要是由五个有所区别但有相互联系的需求依层次组成的,他们分别是:
①生理需要——对吃饱穿暖、有地方住的需求;
②安全需要——对人身安全、生活稳定以及心理安全方面的需求;
③社交需要——对友谊、良好的人员关系方面的需求;
④尊重需要——个人受到别人认可以及自己的自尊方面的需求;
⑤自我实现需要——实现目标、发挥潜能方面的需求。

马斯洛认为,每个人都潜藏着上述五大需要,但在不同时期所表现出来的各种需要的迫切程度是不同的。人的最迫切的需要才是激励人行动的主要原因和动力;低层次的需要被基本满足以后,它的激励作用就会降低;热情是由高层次的需要激发的。

I know what you're thinking - this is an absolutely WTF post. Hehehe... I somehow find this extremely amusing.

1 comment:

~~Ray~~ said...

When you flying back.... Miss you sialz..... Beer Beer Beer!!!